Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

alpro Soya Chokolade Dessert

4 kommentarer

En hurtig tur i Netto efter Løgismose’s lækre økologiske smør, åbenbarede der sig også en tysk færdig dessert i form af alpro Soya chokolade dessert. Sjovt som produkter lavet ukonventionelt, næsten altid er rene. Der er ingen e-stoffer i desserten, kun naturlige tilsætningsstoffer og emulgatorer. Nogle gange kan det godt betale sig at være laktose intolerant! Og ja, hvad skal jeg så med smør? Til det kan svares, at intet kan erstatte ordentligt smør, og så længe det bruges med måde, skader det ikke, i hvert fald ikke mig :)!

Dog viste desserten sig for sød til min, ellers søde tand, en større dosis chokolade deri, ville ikke have skadet.


Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

4 thoughts on “alpro Soya Chokolade Dessert

  1. De har også en klasse cremefraiche i forskellige udgaver, den bruger jeg som almindelig cremefraiche. Det behøver jo ikke være cremedouble hvergang😉

    MadFar

  2. Fedt, hvor kan man få det henne? Er nemlig p.t. i gang med at lave lidt mad med creme fraiche, fra dejlig dejlig ko, selvom jeg ikke har så godt af det, hehe🙂 Og creme double og dens egenskaber kan man ikke fornægte, det ligger godt i maven!

  3. Den kan fåes i superbrugsen og sørme osse i føtex af alle steder. Irma har udgaven med vanilje, kommer du til tyskland har de soya yoghurt i mange varianter. Gode økologiske mælke produkter har sine gode egenskaber, alt godt i små mængder, råvarerne kan jeg bedst lide når de står helt klokkeklare og rene i smagen evt. fremhævet med dråber af citron, kan ikke fordrage når det er pattet til i fløde bare fordi man kan😉
    madFar

  4. Hvilken Brugs handler du i? Jeg har aldrig set den der hvor jeg engang imellem bevæger mig over. Heller ikke i Føtex, men der har jeg så heller ikke kigget efter det.

    Og jeg er helt enig med dig i din tilgang til råvarer, og meningen og det gode ved creme double er jo, at der ikke skal så meget til, før det giver konsistens, blødhed og smag til, hvad man nu vælger at vende eller koge deri. Nu har jeg selv aldrig været den store flødegris, men engang imellem er det lækkert. Og angående lækre øko mælkeprodukter, så smager Thises creme fraiche altså godt, smørgul, blød og rund, det er dejligt!

Skriv et svar

