Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

Brød med fyld og Bo Bechs brød

2 kommentarer

Nogle gange får man, eller i hvert fald jeg, lavet mere dej til brød, end godt er. Nybagt brød er dejligt, men efter 3-4 dage er det ikke så super spændende længere. Man kan selvfølgelig fryse noget af brødet ned, men det kræver at man har plads i fryseren. En anden mulighed er at lave brød med fyld, lidt á la pizza, uden dog at kalde det det, og fornedre kunsten at lave en prima pizza!


Dejen til brødet her egner sig godt til at blive rullet tyndt og bagt, ved alt hvad ovn og remmer kan holde til, med dejligt fyld efter eget valg og lyst! På billedet står den på tomat i skiver, hjemmemodnet cheddar, sorte oliven af suspekt karakter, fandt jeg ud af, og chorizo fra Aalbæk.

En tur forbi Bo Bechs brød i Store Kongensgade kom jeg også i denne uge, og fik et par dejlige brød med hjem. Det skulle jo smages efter alle de gode ord, jeg har hørt om det. Og jeg må jo tilslutte mig koret, af de som synes at brødet er fantastisk. Alt fra duften, til skorpen, smagen, fornemmelsen i munden og ja smagen igen! Og så til 30 kroner for et stort brød, der holder sig frisk i noget kun længere end et standard bagerbrød. Et brød der skal smages! Nu må jeg bare finde på en undskyldning, så jeg kan komme i nærheden af Store Kongensgade igen, så jeg også kan få smagt rugbrødet.


Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

2 thoughts on “Brød med fyld og Bo Bechs brød

  1. Skal til Kbh i uge 8 og har lagt en plan om at skulle ind forbi Storekongensgade, det brød skal bare smages og man har jo hørt mange gode ord om det, glæder mig til at Irma I Aalborg osse får det, pt er det forbehold 5 Irmaer i Kbh….

  2. Pingback: No knead majsbrød – Har “no knead” en fornuftigt dansk betegnelse? « Mad og Vin

Skriv et svar

