Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

Konnerup & Co. – Flydende karamel med havsalt – Mere end en himmerigs mundfuld

Skriv en kommentar

Igen er jeg blevet introduceret for et nyt produkt, der har begejstret mig. Folk som kender mig, ved at jeg godt kan lide god flydende karamel, og at jeg igennem de sidste par år har spist mere karamel af kogt kondenseret mælk, end det er sundt for et menneske igennem et helt liv. Konnerups karamel er flødekaramel af den reneste skuffe, udover fløden er der sukker og havsalt i glasset.

Karamellen i glasset fra Fynske Konnerup, som i øvrigt også laver nogle glimrende flødeboller, er lækkert flydende, medmindre det kommer direkte fra køleskabet, som på billedet, og karamelsødt som karamel skal være. En smag henad Werthers Echte, bare flydende og med en naturlig sødme og harmoni, en virkelig balanceret karamelmundfuld.

Indtil videre har jeg kun prøvet karamellen fra ske, men har drømt om den med god vaniljeis eller sammen med en blød lettere bitter chokolademousse eller en fuldfed brownie med nødder.


http://www.konnerup-co.dk/

Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

Skriv et svar

