Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

Gastromands julevinskåring 2012

1 kommentar

Julen nærmer sig og igen i år havde Gastromand kaldt til julevinskåring og igen skulle det foregå hos Aalborgs Take Away perle Kim’s Kitchen, som udover dejligt take away også er en mester udi i klassisk julemad. Så hvis i kan få Kim lokket til at lave lidt svin, and, rødkål, brune kartofler og sovs, så venter der velsmag og ganebehag. Udover de tre Gastromænd Anders, Claus og Mads, var der assistance fra Thomas, Kim, Mikkel, Kim, Rasmus og undertegnede.

Vanen tro er jeg ikke helt enig i demokratiets valg af årets julevin, som faldt på Shottlebrook 2009, fra McLaren Vale, Australien. Da jeg fandt mere kant i Mother’s Milk 2010, fra Barosso Valley, Australien, som endte på tredjepladsen og mere vin i Septimo Dia 2010 fra Mendoza, Argentina, selvom vinderen da også scorede højt hos mig, så helt uenig er jeg ikke.

Årets-Julevin-Gastromand-2011-9

Jeg savner bare generelt lidt mere syre og kant i de indleverede vine, de var meget polerede og drevet af søde bær og et solidt alkoholpunch, ikke det bedste match til vores fede julemad efter min mening. Godt nok måtte vinen ikke koste mere end 125 kroner, dog synes jeg godt man kan få lidt aggressiv syre med krop til den pris, rundt omkring.

Læs hele historien hos Gastromand.

(Photo credit Kim Schulz)

Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

One thought on “Gastromands julevinskåring 2012

  1. Pingback: Gastromand kårer Årets julevin 2012 | Gastromand.dk

Skriv et svar

