Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

Hvert 12. sekund dør et barn af sult

Skriv en kommentar

FKN_sogneindsamling2013_imageweb_02

Jeg føler mig meget priviligeret. Jeg har en madblog, jeg arbejder med mad og vin til dagligt, mine største problemer angående mad, er hvad jeg skal spise eller hvor eller med hvem, og hvordan jeg skal sammensætte den næste menu. Mit liv omhandler mad og drikke, gastronomi som det bliver kaldt. Det modsatte af mad er sult.

Hvert 12. sekund dør et barn af sult

Og hvert 12. sekund dør et barn af underernæring. På verdensplan lever 868 milloner mennesker i en tilstand af kronisk underernæring. En livstruende tilstand, for med manglende næring følger en lang række dødelige infektionssygdomme.

Arbejdet nytter: Hver tredje afrikaner tilhører nu middelklassen

I den offentlige debat hører man ofte, at det ikke nytter at støtte udviklingsarbejde. Nu har vi sendt penge i en menneskealder til Afrika, og der er fortsat mange munde at mætte. Det er forkert. Arbejdet nytter og i dag tilhører hver tredje afrikaner middelklassen.

Gør en forskel søndag d. 10 marts

Søndag d. 10. marts går danskere på gaden i fællesskab med Folkekirkens Nødhjælp for at samle ind til udsatte familier i Afrika. Sidste år samlede hver person, der gav en hånd med, 650,- kroner ind. Det svarer til mad og rent drikkevand til et barn i 220 dage.

Har du 2-3 timer søndag d. 10. marts, kan du gøre en stor forskel for nogle af verdens mest udsatte familier. Bliv indamler hér: Sogneindsamling 2013.

Ovenstående er kopieret fra http://bergholt.net/gastronomi/sult, Kasper Bergholt arbejder blandt andet som konsulent for Folkekirkens Nødhjælp, udover at drive sin hobby madblog.

Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

Skriv et svar

