Mad og Vin

Inspiration til dit næste måltid eller glas!

Gastromands julevinsmagning 2015

Skriv en kommentar

Jeg har været til julevinsmagning, igen, for femte år blev denne herlige tradition, hvor en flok drenger smager på, ofte alt for voldsomme vine til min sarte gane, vin som skal passe til den ubarmhjertige julemad, der både er fed, sød og syrlig, uden egentlig balance imellem de forskellige elementer.

Årets-Julevin-2015-10_tallerken

Hvis sovsen ikke kan hænge ved kartoflerne…

Jeg vil ikke skrive så meget om årets smagning, men istedet linke til  Gastromands og Kim fra Grillkokkeriers glimrende beretninger om den herlige dag. Dog vil jeg gerne indrømme at jeg noget uvant, i forhold til hvad jeg normalt rater, også blindt, havde vinderen Lyngrove Platinum Latitude som min topvin hele vejen igennem, med Clos les Fites på en skarp andenplads, jeg er en sucker for moden vin!

Årets-Julevin-2015-23_vine

1…2…3… 4 og 5

Og når jeg er ved indrømmelserne, så var det nok også mig der sad og råbte Bordeaux når vi smagte Lyngrove, det er en velsmagende og veltilavet vin!

Årets-Julevin-2015-19_anders

Undertegnede, koncentreret om dejlige dufte

Billederne i indlægger her, har jeg skamløst hugget fra både Gastromand og Kim, tak drenge 🙂

mg_57172-800x1200_boblevinder

The next chapter…

Forfatter: Anders

Mad og vin interesseret ung mand, med baggrund som kok og detalje-nørd. Udover mad, vin, diverse drikkevarer bliver der også brugt meget tid på musik og diverse sportsgrene, mest som aktiv seer dog!

Skriv en kommentar